Digitale gezondheidsverklaring

Klanten kunnen gezondheidsvragen voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) digitaal beantwoorden. Dit geldt voor iedere nieuwe aanvraag, bij wijzigingsaanvragen en oversluiters. De digitale gezondheidsverklaring is de standaard optie in het aanvraagscherm in AAO. In de aanvraag zelf worden geen gezondheidsvragen meer gesteld.

Flexibiliteit en gemak voor uw klant
De nieuwe digitale gezondheidsverklaring (DGV) biedt uw klant meer flexibiliteit. Een afspraak maken om de gezondheidsverklaring in te vullen is niet meer nodig. Uw klant vult de DGV in op het moment dat hem of haar het beste uitkomt. Telefonisch een gezondheidsverklaring afnemen blijft ook mogelijk.

Klanten reageren erg positief op de digitale gezondheidsverklaring. Vooral dat je de gezondheidsverklaring kan invullen vanaf je eigen pc of tablet en op het moment dat het jou uitkomt vindt men positief. Maar ook de duidelijkheid van de vragen, eenvoudig in te vullen en helder welke stappen moeten worden doorlopen.

Vraag het juiste e-mailadres en informeer de klant over het polisnummer
Voor het invullen van de DGV ontvangt de klant een e-mail met de benodigde gegevens om in te loggen. Zorg dus dat u het e-mailadres goed uitvraagt. Het polisnummer dat nodig is om in te loggen, staat vanwege privacy en veiligheidsredenen niet vermeld in deze mail. Het is dus belangrijk het polisnummer aan de klant mee te geven.